9004440557 |
Llocs de memòria. Escenari de geolocalització d'episodis de memòria històrica al Mobile History Map |
2018-2019 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
1/10/2018 - 31/5/2019 (40 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Llocs de memòria és un projecte de recerca i difusió d’històries de vida i de fets històrics des de l’àmbit escolar. A partir de la memòria i del patrimoni local es planteja introduir la investigació científica tenint en compte com a eixos metodològics del procés d’aprenentatge del coneixement social els següents elements:
- el treball amb fonts històriques,
- l’aprenentatge basat en el treball col•laboratiu a partir de grups d’alumnes, i
- la geolocalització de la informació.
La realització del projecte es concreta com una proposta didàctica que aprofita la plataforma de georeferenciació Mobile History Map (MHM), basada en la utilització de tecnologies i dispositius mòbils, amb la intenció d’afavorir un aprenentatge que fonamenti la competència digital i la competència social.
Els nivells educatius preferents per desenvolupar el projecte són el 4 d’ESO i batxillerat però també es poden fer adaptacions a la resta de cursos de la secundària o al cicle superior de primària.
|
| |
Objectius |
● Introduir les temàtiques i els espais de memòria històrica com a element d’anàlisi del coneixement social.
● Promoure les competències lingüística, audiovisual i digital amb un aprenentatge autònom i una participació directa als entorns digitals
● Promoure l’aprenentatge basat en el treball col•laboratiu amb grups d’alumnes i a partir de fonts directes.
● Incorporar l’ús de les TAC en el procés d’ensenyament/aprenentatge de l’alumnat.
● Familiaritzar els docents amb l'entorn del MHM i altres recursos webs que ofereix la xarxa.
|
| |
Continguts |
● Estudi dels fets i episodis històrics de la localitat i/o del territori a partir de la memòria i del patrimoni.
● Anàlisi de fonts primàries i secundàries relacionades amb la memòria i el patrimoni
● Tractament de la informació, producció de textos multimèdia i d'ús d’eines digitals
● Treball en entorns col•laboratius
● Geolocalització d’espais i fets de memòria.
|
| |
Avaluació |
S'han de fer les activitats proposades al curs moodle i publicar els punts geolocalitzats que en resultin, amb les seves aportacions, a la plataforma MHM.
També s'ha de contestar un qüestionari de valoració de les activitats amb propostes de millora que es considerin oportunes.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir el certificat de 40 hores cal haver fet el 80% de les activitats proposades.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat cicle superior primària, d'ESO i batxillerat.
|
| |
E-mail |
malbert@xtec.cat
|
| |
|
|